Slova ujištění do těžkých dnů

 Slova ujištění do těžkých dnů

Ne všechny dny jsou dokonalé nebo ne každý den je neděle a není každý den posvícení, jak se říká. Během naší životní cesty míváme mnohdy i náročnější, dokonce možná velmi obtížné dny. A tak je to v pořádku, i takové dny život přináší. Pro mnohé z nás je to, co v takových chvílích nejvíce potřebujeme, si své emoce nejprve uvědomit, dokázat je pojmenovat, procítit a následně je pustit. My vám nyní prozradíme, jak se tento na první pohled složitý proces dá velmi jednoduše uvést do praxe.

Mantry do nelehkého období

Ve chvílích, kdy vám bude těžko, můžete sáhnout po následujících mantrách (nebo chcete-li, můžete je nazvat afirmace či slova ujištění).

Právě teď se cítím (doplň svou emoci, například rozzlobená, smutná atd.). Když pociťujete nějakou emoci, například úzkost či smutek, nepopírejte je. Celou situaci tím jen zhoršíte. Emoce bychom neměli dělit na dobré a špatné. To znamená, že cítit se například smutná není vůbec degradující. Máme právo se za určitých okolností tak cítit. Místo toho bude lepší přiznat si: právě teď jsem smutná a přesně takhle smutek vypadá (pláč, lítost…). Jde jen o to přijmout, jak se v této chvíli cítíte a uvědomit si, že vaše aktuální emoce je běžnou součástí života.

Je to pro mě těžké, ale mívají to tak i jiní lidé. Když v životě s něčím zápasíme, můžeme se cítit velmi osaměle. Uvědomíme-li si však, že i jiní lidé se cítí občas tak, jako my teď, zažijeme pocit sounáležitosti a pocítíme úlevu. Nejsme v tom sami. Určitě se vám čas od času stane, že v noci nemůžete spát, že? Příště si představte, kolik jiných lidí na této planetě bdí přesně ve stejnou chvíli jako vy. Uvidíte, že se budete cítit o něco lépe. Tento tip skvěle funguje například pro maminky při nočním  kojení.

Konferencia Pre zdravie ženy v Bratislave 2021 – ONLINE PRENOS (LIVE STREAM)

Teď je to takhle. V dnešní době se hodně mluví o nepřijímání věcí. Přijetí ve skutečnosti není nic jiného než potvrzení reality. Přijímáme, že se něco skutečně stalo, nebo že určitý stav věcí je opravdu skutečným stavem věcí. Neznamená to, že omlouváme to, co se stalo, nebo že s tím souhlasíme. Nemůžeme se však pohnout z místa, aniž bychom jasně viděli a dokázali přijmout současnost. Zajisté vám pomůže i to, pokud si uvědomíte, že i tato fáze vašeho života jednou skončí. Protože všechno jednou pomine.

Právě teď a právě tady můžu začít znovu. Situace, ve které jsme se bez svého vědomí ocitli, nás může začít docela slušně válcovat. Možná vůbec nevíme, jaký by měl být náš další krok. Právě v tu chvíli se zkusme soustředit opravdu jen na jeden jediný další krok. Zeptejte se sama sebe: „Co by mi teď pomohlo? Co bych měla právě teď udělat?“ Počkejte na to, co vám váš vnitřní hlas odpoví, a potom to udělejte. Kráčejte po malých krůčcích a vždy se soustřeďte pouze na ten krok, který je bezprostředně před vámi. Nechtějte vyřešit to, co bude v bodě x, y, z.

„Bože, dej mi klidnou mysl, abych přijal věci, které změnit nemůžu. Dej mi sílu, abych změnil věci, které změnit můžu. A dej mi moudrost, abych rozlišil jedno od druhého.“

Tomáš Akvinský 

Nemůžu mít všechno pod kontrolou. Není v naší moci mít pod kontrolou chování jiných lidí a okolností vnějšího dění. Některé věci se prostě dějí, aniž bychom na ně měli jen sebemenší vliv. Namísto toho, abyste utráceli svou životodárnou energii na to, že si budete přát, aby vaše současná situace byla jiná, dopřejte si hluboký nádech, výdech a připomeňte si že:

Psychosomatika: neoddeliteľné spojenie tela a duše

Něco přece jen pod kontrolou mít můžu. Kupříkladu své jednání. Už jste slyšeli následující tvrzení? „Život je jen z 10% to, co se nám stane, ale z 90% to, jak na to zareagujeme.“ To, co skutečně máte stoprocentně pod kontrolou, jsou vaše reakce na dění ve vašem životě. Pokud se na vás někdo za něco osopí, vždy máte na výběr: buď na něj nakřičíte i vy, nebo se nad celou věc povznesete. Hněv toho člověka zřejmě nemá vůbec nic společného s vámi. Možná má špatný den a nezvládá ho. Samozřejmě, nikdo nemá právo vylévat si na vás svou frustraci, ale tady se už opět dostáváme na začátek. Nemáte vliv na to, pokud na vás někdo křičí. Máte vliv pouze na svou reakci na jeho chování. Dává vám to smysl?

Mimochodem, pokud vás někdo rozzlobí, perfektní způsob jak si vyventilovat hněv, který ten člověk ve vás vzbudil, je jít si zaběhat, projít se do lesa, boxovat do boxovacího pytle nebo se zavřít do koupelny a vyplazovat jazyk do zrcadla. Zejména poslední trik se dá perfektně praktikovat i v práci tak, že se na chviličku během porady omluvíte, vzdálíte se na toaletu a chvilku budete vyplazovat na sebe do zrcadla jazyk. To, koho si v zrcadle místo svého obličeje budete představovat, je jen na vás. Nejdůležitější je, abyste svůj hněv, který ve vás během výměny názorů na poradě vzplál, nepřenesli na jiného člověka, ale ho ani nedrželi v sobě. Vyventilujte svůj hněv účinně, ale raději o samotě. Vyzkoušejte to. Uvidíte, jak perfektně tato technika funguje.

Důvěřuji své cestě. Možná ne hned teď, ale přijde den, kdy celou záležitost pochopíte. Možná se poté, co obdržíte výpověď v práci, konečně odvážíte začít podnikat. Možná si máte nějaký čas odpočinout a později si najdete jinou, mnohem lepší práci. Možná vztah, který se právě naplnil, nebyl pro vás ten pravý a čeká vás něco lepšího. Dejte životu šanci, aby vám ukázal, co všechno má pro vás připraveno. Důvěřujte cestě, po které v životě kráčíte, a ona vás zavede na místa, na která byste se nikdy nedostali, kdybyste ustrnuli v tom, co vám již nesloužilo.

 

Speváčka Nika Karch: od koncertných pódií ku kočíkovaniu

Štěstí mám v sobě. Svět vám štěstí nepřinesl a tak vám ho ani nemůže vzít. Jediná osoba, která rozhoduje o tom, zda budete nebo nebudete šťastná, jste vy sama. Pokud si tuto pravdu uvědomíte, pocítíte náhlý závan svobody. A to už za vyzkoušení rozhodně stojí. Nemyslíte?

Jaké citáty nebo mantry nejvíce pomáhají během těžkého životního období vám? Podělte se o své tipy s námi v komentářích a inspirujte tak i ostatní naše čtenáře.

 

1 Comments

Zanechajte nám komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.